Bestellen en verzenden

Wanneer je iets bestelt in de SMIR webshop gaan wij voor je aan de slag!

 

Dit doen wij:

  • We pakken je pakje in in hergebruikt verpakkingsmateriaal (dus dozen waarin wij items binnen krijgen, papiersnippers uit onze eigen bestellingen, etc.)
  • We zijn een slow store, dus wanneer je iets bestelt krijg je het een aantal dagen later. Wanneer je in de opmerkingen aangeeft bepaalde voorkeursdagen voor ontvangen te hebben proberen we daar zoveel mogelijk rekening mee te houden. We kunnen niks beloven, maar we doen ons best.

 

Dit kun jij doen:

  • Zorg dat je thuis bent op het geplande bezorgmoment of geef bijvoorbeeld je werkadres op als afleveradres. 
  • Combineer jouw bestelling met die van je moeder, je buurvrouw, je vrienden of collega's. Één keer een pakje laten bezorgen is beter dan wanneer er vijf pakjes jullie kant op komen. 
  • Bestel meteen een voorraadje als dat kan. Dus koop bijvoorbeeld gelijk vier tandenborstels zodat je een jaar vooruit kunt in plaats van één tandenborstel. 
  • Denk goed na voordat je een bestelling plaatst. Heb je het écht nodig? Is het niet leuker om een keer langs te komen bij onze fysieke winkel in Amersfoort? (ja!) 
  • Stuur ons een berichtje als je ergens over twijfelt om retourzendingen te voorkomen (dan heb je twee keer transportuitstoot voor niks!)

Gratis verzending?

Je betaalt in onze webshop altijd 7,50 verzendkosten. Ook als je bijvoorbeeld boven de 50, 75 of 100 euro besteedt. Want de kosten voor verzending blijven voor ons ook gelijk. We moeten de shop namelijk up to date houden, je pakje inpakken, voorzien van een label en wegbrengen.

Daarnaast zijn we ervan overtuigd dat online bestellen nooit de béste oplossing is, maar soms wel de enige. Daarom hebben we wél een webshop, maar willen we níet onnodig stimuleren dat er van alles online gekocht wordt.

Wat is er mis met bezorgen?

Er worden honderdduizenden pakjes per dag bezorgd. Al die busjes waarin die bestellingen rondgereden worden stoten enorm veel CO2 en fijnstof uit. Sommige pakjes leggen duizenden kilometers af voordat ze door jouw brievenbus vallen. Dat is natuurlijk niet zo duurzaam. Oh, en dan hebben we het nog niet eens gehad over de uitstoot die komt kijken bij het googlen naar de items die je nodig hebt. Je pakje heeft dus meer impact dan je denkt. 

Lees hier meer over de impact van bezorgen en wat je kunt doen tegen bezorgschaamte.

Algemene voorwaarden

Retour of ruilen

Je hebt binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket het recht op retour. Laat dan binnen 14 dagen weten dat je (een) product(en) wil retourneren door een mail te sturen naar store@smir.nl onder vermelding van je bestelnummer. Je hebt dan 14 dagen om het product terug te sturen of terug te brengen in de winkel.

Producten kunnen alleen geretourneerd worden wanneer deze ongedragen, onbeschadigd, ongeopend en in dezelfde staat verkeren als je ze ontvangen hebt, Lees daarom de omschrijving op de website heel goed door en stuur ons een berichtje als je ergens vragen over hebt, zodat je eventuele retourzendingen kunt voorkomen, De kosten voor de retourzending zijn voor jou.